După recepţia hard discului se efectuează o inspecţie vizuală a unităţii de stocare în vederea depistării eventualelor urme de şoc sau altor semne care ar putea indica o eventuală cauză a defectului. Inspecţie vizuală include şi partea electronică unde se pot depista scurtcircuite sau componente electronice care au suferit avarii grave. Totodată partea electronică este curăţată de urmele de oxidare sau coroziune prezente pentru a fi siguri că totul este în regulă din punct de vedere electronic.
Urmează alimentarea hard discului şi constatarea efectivă a defectului unităţii de stocare. În cazul zgomotelor sau a vibraţiilor neobişnuite, defectul este de natură mecanică şi veţi fi anunţat prin telefon sau email asupra costului recuperării de date. Dacă nu se aud zgomote ciudate atunci vom proceda la verificarea defectelor de firmware, logice sau de altă natură pe care le poate avea hard discul, dupa caz şi deasemenea veţi fi anunţat prin telefon sau email asupra preţului recuperării de date.
În cazul unei matrice RAID diagnosticul poate dura mai mult timp. Având în vedere că un RAID înseamnă două sau mai multe hard discuri puse într-o matrice complexă, diagnosticarea presupune inspectarea individuală a fiecărui hard disc din matrice în vederea depistării defectului pe care îl poate avea: mecanic, logic, defect de firmware etc. Dacă unul dintre hard discuri prezintă un defect mecanic veţi fi anunţat telefonic sau prin email asupra preţului necesar pentru recuperarea de date.
Dacă niciunul dintre hard discuri nu prezintă defecte mecanice atunci fiecare hard disc în parte va fi verificat pentru a se depista eventualele defecte de firmware sau logice pe care le poate avea. După această verificare veţi fi anunţat prin telefon sau email asupra preţului recuperarii de date.
Dacă după diagnoză nu doriţi să procedăm la recuperarea datelor, nu vă costă nimic.
După primirea stick-ului sau a cardului de memorie, prima dată se face o inspecţie vizuală a unităţii de memorie. Dacă stick-ul USB prezintă urme de şoc sau lovire sau are mufa USB îndoită sau chiar ruptă veţi fi contactat telefonic sau prin email asupra costului recuperării de date. În cazul cardurilor de memorie îndoite, fisurate sau chiar rupte veţi fi contactat telefonic sau prin email asupra preţului şi probabilităţii de recuperate a datelor.
Dacă unitatea de memorie este intactă, aceasta va fi conectată la un calculator cu software specializat în vederea depistării defectelor de firmware, logice sau de altă natură pe care le poate avea şi veţi fi anunţat prin telefon sau email asupra costului recuperării de date.